نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان > دانشگاه جامع علمی کاربردی برای مهرماه افزایش شهریه ندارد
۶۱ بازدید

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: برای مهرماه امسال افزایش شهریه نداریم اما احتمال افزایش شهریه برای ترم بهمن وجود دارد.

حامد باقری فراهانی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه دانش‌بنیان شدن از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است، اظهار داشت: امروز کشور توجه جدی به دانش‌بنیان شدن دارد و شعار سال نیز بر همین اساس است.

وی با اشاره به اینکه سازماندهی نخبگان در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زنجیره ایده تا محصول را پیگیری می‌کنیم، گفت: دولت تسهیلات خوبی نیز برای فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در نظر گرفته است که از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به پیگیری برای راه‌اندازی خانه‌های خلاق در دانشگاه علمی کاربردی نیز اشاره کرد و افزود: آموزش‌های دانشگاه باید کاربردی شود و پروسه تجاری سازی محصولات از مسیر خانه‌های خلاق را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوز ایجاد حدود ۱۰ خانه خلاق از معاونت علمی فناوری گرفته شده است، ادامه داد: از این تعداد حدود سه خانه مراحل نهایی خود را طی می‌کنند.

باقری فراهانی بیان کرد: دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت دانشگاه نیز برای اشتغال‌زایی سریع در راستای مهارت آموزی از دوره‌های منعطف‌تری است که متقاضیان می‌توانند، متناسب با شرایط شغلی خود آن انتخاب کنند و مهارت مورد نیاز را کسب و به اشتغال مورد علاقه خود برسند و در شغلی که دارند، توانمندتر شوند.

وی با اشاره به اینکه برای مهرماه امسال افزایش شهریه نداریم، گفت: با این وجود امکان دارد اگر افزایش شهریه به تصویب هیئت مدیره برسد، بر اساس عرف سایر دانشگاه‌ها ممکن است یک افزایش شهریه معقول را برای ترم بهمن ماه داشته باشیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه اعتقاد داریم که هزینه نباید باعث کاهش تعداد دانشجو و تحقق هدف اصلی ما که همان مهارت‌افزایی در جامعه شود گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در شروع دوره مدیریت جدید بالغ بر ۹۰۰ برنامه درسی مقطع‌دار و ۸۰۰ برنامه کوتاه مدت را در برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه مدیریت جدید هدف‌گذاری کوتاه مدت انجام شد، افزود: ۱۲۰ برنامه درسی جدید بر اساس نیازآفرینی طراحی شده است و از مهرماه امسال در این رشته‌ها پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی انجام می‌شود.

باقری فراهانی با بیان اینکه دانشگاه به دنبال بازنگری برنامه‌های قبل نیز است تا با توجه به شرح وظایف جدید هر شغل برنامه‌های درسی هر شغل نیز تدریس شده و دوره‌ها نیز به‌روزرسانی شوند، ادامه داد: در سنوات گذشته حدود ۹۰ هزار کد مدرسی در دانشگاه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها تعدادی از این مدرسان به دلایل مختلف ارتباط خود را با دانشگاه قطع کرده و یا قطع همکاری شده بودند، گفت: ساماندهی مدرسان دانشگاه از سال ۹۷ در برنامه قرار گرفته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه صلاحیت علمی و عمومی ۶۵ هزار مدرس انجام شده است، افزود: از این تعداد ۳۵ هزار مدرس مجدد تایید شدند و با دانشگاه شروع به همکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد هم معمولاً بر اساس انتخاب رشته دانشجویان در هر ترم سالی ۲۰ هزار مدرس سر کلاس درس می‌روند، بیان کرد: یک ویژگی بارز در بین مدرسان دانشگاه این است که این مدرسان استخدام نیستند و به‌صورت حق‌التدریسی با دانشگاه فعالیت می‌کنند.

باقری فراهانی با بیان اینکه بیش از دو هزار مدرس خبره تایید شده در دانشگاه وجود دارد که در دروس عملی تدریس دارند و بهترین افراد برای انتقال مهارت به دانشجویان هستند، گفت: سیاست دانشگاه توسعه کمی مراکز نیست و تقویت مراکز علمی کاربردی موجود را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فقط در موارد خاص که با یک برند صنعتی روبه‌رو شویم، مرکز علمی کاربردی ایجاد کرده و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد، افزود: فقط از این موارد خاص استقبال می‌کنیم و این گونه نیست که هر شرکتی بخواهد، مرکز علمی کاربردی ایجاد کند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا