نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان > اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی باید حفظ کیفیت آموزشی و پرورش مهندس و تکنسین و کاردان باشد
۶۷ بازدید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان دکتر حسین مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان در آیین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: پذیرش سمت های علمی در دانشگاه ها سخت ترین مسئولیت هاست.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه این دانشگاه ها باید بر مهارت های کاربردی تمرکز داشته باشند گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار مهم است، گرپه سخت است که تقاضای اجتماعی برای مدرک را کاهش بدهید و به سمت مهارت سوق دهید و راه درازی برای رشد این عرصه در پیش است. بنابراین باید علم و کاربرد علم را با هم پیوند.بزنیم کاری که در صنعت ایساکو و ایران خودرو، طراحی و دوخت و غیره … درعرصه پیوند علم و کاربرد آن ها تلاش های خوبی صورت گرفته است.

دکترمهرابی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نقش موثری را در واسطه با علم و صنعت داشته باشد و اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی باید حفظ کیفیت آموزشی و پرورش مهندس و تکنسین و کاردان باشد.

وی ادامه داد: در استان کرمان، در حوزه صنعت کمبود نیروی کار ماهر داریم و کاملا مشخص است که ارتباط دانشگاه و صنعت خوب و موثر نبوده است که باید یک بازنگری در این مسیر صورت گیرد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز کرد: درحوزه معدن و صنایع پایین دستی مس هنوز رشته دانشگاهی وجود ندارد، با توجه به اینکه صنعت مس یک صنعت روبه رو شد است و باید این رشته دانشگاهی در مراکزی راه اندازی شود و شرکت ملی مس هم اعلام امادگی در این عرصه کرده است تا توسعه مس و صنایع پاییین دستی مس در کرمان  رخ دهد.

وی به فرو منگنز مس اشاره کرد و گفت: این عنصر مس بسیار پر کاربرد است که می تواند زمینه های اشتغال بسیاری را ایجاد کند، بنابر این درخواست ما این است که  جذب تعدادی نیروی قرار دادی برای دانشگاه را هم در دستور کار قرار دهید تا به صورت متمرکز در این عرصه تلاش و کار صورت گیرد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا