نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سیرجان > دانشگاه جامع علمی کاربردی در تلاش برای پر کردن خلاء مهارتی در جامعه است
۷۴ بازدید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان دکتر مسعود ایرانمنش در آیین تکریم و معارفه رؤسای واحد استانی کرمان گفت: با صنعت بیگانه نیستم و به مثمرثمر بودن دوره‌های مهارتی نیز واقف هستم.

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان متکی بودن دانشگاه‌های جامع به بخش خصوصی را از برجستگی‌های مراکز آموزش علمی کابردی دانست و بیان کرد: براساس ارزیابی که از حدود ۱۰۰ واحد تولید در استان انجام دادیم، دریافتیم که نداشتن نیروی تکنسین ماهر از مهمترین معضلات صنایع تولیدی کرمان بوده است

دکتر ایرانمنش تاکید کرد: در کشور لازم بود که برای کاربردی ساختن انواع علوم گام های بلندی برداشته شود و دانشگاه علمی کاربردی سعی کرده است  تا هم قدمی بردارد و هم در حال پر کردن این خلاء است.

وی با بیان اینکه ضرورت تربیت نیروهای ماهر قابل لمس است‌ خاطر نشان کرد: نظارت کافی برای حفظ کیفیت آموزش باید داشته باشیم تا بتوانیم علم و صنعت را باهم همراه و همگام سازیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان بیان کرد:  این دانشگاه علاوه بر پویایی و کوتاه بدون دوره ها و حذف موارد غیرضروری، بیشتر به بخش خصوصی متکی است که نشان می دهد وظیفه دولت در برنامه ریزی آموزی در دانشگاه به خوبی انجام شده است.

دکتر ایرانمنش با بیان اینکه هرم نیروی انسانی مناسب نیست اظهار داشت: یکی از معضلات صنایع نداشتن متخصص های ماهر است و افراد ماهر کمتر بومی استان در صنایع و شرکت ها هستند و تربیت نیروهای متخصص در صنعت بسیار لازم است.

وی بر تعامل با دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی، بروز کردن برنامه ها و توانمند کردن مراکز آموزشی تاکید کرد و نظارت بر فعالیت های آموزشی برای حفظ کیفیت را از جمله برنامه های در دستور کار خود دانست.

دکتر محسن شمسی رئیس سایق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این آیین گفت: درنگاه به علم تغییرات اساسی صورت گرفته است و افراد محیط واقعی کار و فعالیت را در راس برنامه ریزی های خود قرار داده اند و رشته های طراحی و آرایش، تداخلی هم با سیاست های دانشگاه های مادر هم نداشته اند.

وی تا کید کرد: حفظ کیفیت در پرورش مهندس و تکنیسین کاردان از اولویت ها و سیاست های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است، اگر با نخبگان صحبت کنیم، اعلام می کنند که امکانات واقعی در اختیار من قرار داده نشده است.

رئیس سایق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه علت خروج نخبگان از کشور، نبود امکانات و تجهیزات واقعی است، گفت: ما در عرصه دانش بنیانی در تولید و اشتغال هیچ راهی نداریم جز اینکه نخبگان و دانشمندان  را در کارگاه هایی مجهز مستقر کرده و امکانات لازم و به روز را در اختیار آنها قرار دهیم زیرا ما  هم به  استاد هم محیط کار و هم دانشجوی خوب نیاز داریم تا بتوانیم دانش بنیانی را در نقطه اوج پیش ببریم.

دکتر شمسی با بیا ن اینکه  وزارت علوم، تجهیزات زیر بنایی را تامین نکرده است و سبب شده که اساتید علاقه مند به مقاله نویسی تا ساخت پروژ ه های سازه علمی، باشند، گفت:  در کنار اموزش ها علمی باید پروزه های تحقیقاتی و سازه ای نیز با تجهیز کارگاه های صورت گیرد در کنار این نوع آموزش، دوره های کوتاه مدت هم باید جدی گرفته شود، زیرا بسیار درامد زا و اشتغال زا هستند، بنابر این باید به این نوع دوره ها نیز توجه ویژه کرد تا انحصار از دست برخی افراد که موجب سود جویی هم می شود خارج شود.

گفتنی است در این مراسم از دکتر محسن شمسی تکریم و دکتر مسعود ایرانمنش به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا